Batı Karadeniz Kıyısına... Yol Hikayeleri

Batı Karadeniz Kıyısına Ufak Bir Yolculukta Birinci Gün…

Ekip olarak iki günlük ufak bir batı karadeniz turu yapalım dedik. Planımız şöyle, ilk önce Düzce iline bağlı Konuralp ondan sonra Fakıllı köyü, daha sonra Akçakoca’ya gideceğiz. Bu bölgeleri gördükten sonra Zonguldak’ta Karadeniz Ereğli sonra Zonguldak merkez ve son olarak Çaycuma’ya gideceğiz.

Bu seferki rotamızda bizle birlikte olan kuzenlerim Gökhan ve Dilara’nın yanısıra çocukluk arkadaşımız Cem’de geliyor. İstanbul’dan sabah saatlerinde ilk durağımız olacak olan Düzce iline bağlı Konuralp’e doğru hareket ediyoruz. Otobanda ilerlerken Kocaeli sınırları içerisinde bir kazadan kıl payı kurtuluyoruz. Sol şeritte ilerlerken orta şeritte yer alan bir tır aniden bizim şerite girmeye kalktı ve girdi. Anlık olan bu durum karşısında son anda frene basarak olası kötü bir kazadan kurtulmuş olduk. Tır şoförünü ilgili firmaya şikayet ettikten sonra yola devam ettik.

Yaklaşık 3 saatlik bir yolun ardından Konuralp merkeze ulaşıyoruz. Burada ziyaret edeceğimiz yerler, tarihi M.Ö. III. yüzyıla dayanan Hypium Antik Kenti Tiyatrosu oluyor. Kısmen ayakta yer alan tarihi tiyatroyu dolaştıktan sonra antik Roma kenti olan “Prusias Ad Hypium” dan çıkan eserlerin sergilendiği Konuralp müzesine gidiyoruz. Müzeden ayrıldıktan sonra kente ismini veren ve 1323 yılında bu kenti Bizanslılardan alan Konuralp Bey’in türbesini de ziyaret ederek Konuralp’ten ayrılıyoruz. Yaklaşık 30 dakikalık bir yol ile Fakıllı köyüne ulaşıyoruz. Köyün merkezinde yer alan Fakıllı mağarasına doğru ilerliyoruz. Oğlum Can yolda uyuya kaldığından dolayı maalesef yine Fatma ile birlikte arabada kalmak zorunda kalıyor. Fakıllı mağarası çok uzun değil, ama küçük ve güzel bir mağara. Öğrendiğimize göre daha açılamayan bölgeleri de varmış. 30 dakikalık mağara gezisinden sonra Akçakoca merkeze gitmek üzere arabaya biniyoruz. Can halen uyuyor 🙂

Yaklaşık 20 dakikalık bir yol ile Akçakoca merkeze ulaşıyoruz. Küçük ve şirin bir kent olan Akçakoca’yı çok beğendik. Karadeniz kıyısında kalmış küçük ama farklı bir kent olarak geldi bize gittiğimizde kentte bolca öğrenci de vardı. İlk durağımız merkezde yer alan tarihi bir yapı olmayan ama mimarisiyle öne çıkan Selçuklu Kıl Çadırlarından esinlenerek tasarlanmış olan Akçakoca Cami’sini fotoğraflıyoruz.

Cami 1989 yılında başlanıp, 2004 yılında tamamlanmış. Çatısı ise Türk otağ çadırından esinlenerek yapılmış. Bu arada Can’da uyandı ve bir yorgunluk çayı içmek ve bir şeyler atıştırmak için güzel ve deniz manzaralı bir kafe de dinleniyoruz. 30 dakikalık bir soluklanmanın ardından Ceneviz Kalesi’ne doğru hareket ediyoruz. Kale, 13. yüzyılda Latin İmparatorluğu döneminde yaptırılmış. Kalenin bazı kısımlarında çöküntüler ve çukurlar olduğundan demirden teller ile çevrilmiş kaleyi gezerken dikkat etmek gerekir. Kaleyi de fotoğrafladıktan sonra Zonguldak yönüne doğru hareket edebiliriz.

Yaklaşık 1 saatlik bir yol ile Zonduldak iline bağlı Karadeniz Ereğli ilçesine varıyoruz. Akşam saatlerine yaklaştığımız için dinlenmeden Cehennemağzı Mağarasını görmeye gidiyoruz. Mağaraya geldikten sonra mağara girişindeki güvenlik mağaranın kapandığını söyledi. Yaklaşık 15 dakikalık bir fark ile mağaraya giremedik. Akşam saat 17:00 olduğundan ve bu mağarayıda göremediğimiz için Karadeniz Ereğli ilçesinde konaklamaya karar verdik ve her zamanki gibi otel aramalarına başladık. Birkaç otel dolaştıktan sonra 2 oda için oda kahvaltı dahil 350 TL verdik. Otel temiz ve aile için uygundu. Çantalarımızı yerleştirdikten sonra biraz çevreyi dolaşmak için birazda bir şeyler atıştırmak için dışarı çıktık. Oğlum Can sahide dolaşırken bir anda bir park gördü. Önce yemeklerimizi yiyelim daha sonra bu parka geliriz diye yine sahil üzerinde bulunan bir restaurantta yemeklerimizi yedikten sonra Can’ı parka götürdük. Yalnız ilginç olan parkta Can’dan çok biz oynadık ve çocukluk yıllarımıza döndük. Artık saatler gece yarısını gösterdiğinde otele doğru yürümeye başladık, çünkü yarın sabah erkenden kalkıp Cehennemağzı Mağarası’nı gördükten sonra yolumuza devam edecektik.