Gezginin Gözünden

Efendimm, biz bugün Bursa’ya gittik…

Efendimm, biz bugün Bursa'ya gittik...

Bu kendinden emin cümlenin hemen ardından, ufak bir baloncuk belirterek karar aşamamızı aktarıyorum.

Yolculuktan iki hafta önce, harika bir gezi planı yaptık ve İDO'dan biletlerimizi aldık.Uzun bir gün olacaktı ve neler neler sığdıracaktık gezimize... Bunun için de ''Erken kalkan yol alır'' diyen Atalarımızı da dikkate alarak tabii ki sabahın körünü tercih ettik hareket saati için. Aşırı çevik, kendinden emin ve meraklı gezginler olarak bekledik gezi tarihimizi.

Evet, baloncuktaki hazırılık aşamasını patlatıyor ve sadede geliyorum...

Sabah 05:30'da kalkıyoruz ve yola çıkıyoruz. Tabii ilk dakikalar, kendimiz de dahil herşeyden nefret ediyoruz. Gezi aşkı, merak, atik, çevik... hepsi fasa fiso. Uykumuz var arkadaş!!!

Kısa bir yolculuğun ardından gemideyiz. Sanat, sanat için midir yoksa toplum için mi?konuşmasından, ''Yalova açıklarında arsa alsak karı ne olur acabaki?'' 'ye geliyoruz. Neyseki yolculuk uzun sürmüyor. Beyinler yanmadan Güzelyalı iskelesine yanaşıyoruz. Günübirlik Bursa gezisi için harika birşey bu İDO...

Hedefimiz, şehir merkezine ulaşmak. İskeleden otobüsle EMEK metrosuna ve oradan metro ile şehreküstü' ne... Ufak bir yürüyüşün ardından ilk durağımıza ulaşıyoruz.

O muhteşem yapısı ile, ULU CAMİİ

bursa_ulucami2 bursa_ulucami3

Osmanlı'nın ilk camiilerinden olan Ulu camii, I. Bayezid tarafından yaptırılmış.Rivayete göre Sultan, Niğbolu Savaşı kazanılırsa 20 tane camii yaptıracağını söylemiş. Efendimmm, savaş kazınılınca da 20 camii yerine, 20 kubbeli büyük bir camii yaptırılması istenmiş kendilerinden. O da bunu gerçekleştirmiş. İçeri giriyoruz ve o güzel havuz karşılıyor bizi. İçerisi muhteşem ve harika kareler veriyor bize. Dua ediyoruz ve o olmazsa olmaz, pencere kenarında uzaklara bakan insan pozunu da alıyoruz tabii.

2. durağımız, KOZA HAN

kozahan1

1491 yılında II. Bayezid tarafından yaptırılmış. Eskiden İpek böceği kozalarının satıldığı bir yermiş. Şimdi ise avlusunda paşa paşa oturup çay içilesi bir mekan durumunda.

Bir sonraki durağımız, CUMALIKIZIK

cumalikizik_3 cumalikizik_2 cumalikizik_1

Neyse efendim, 22 nolu Hamamlıkızık- Cumalıkızık otobüsünü bekliyoruz. Yaklaşık 30 dakika sonra köydeyiz. Köy girişinde, safaltın bittiği yerde o doğal taşları görünce hemen fotoğraf makinesini yereyaklaştırıp, taşları böyle flu falan yapıp sanatımızı konuşturuyoruz.Cumalıkızık köy meydanında, köy halkının emeklerini sunduğu ufak çaplı bir pazar mevcut. Ve neredeyse tüm evler gözleme, kahvaltı hizmeti vermekte. Evlerin tümü tarihi önem taşıyor. Hatta Bursa UNESCO Derneği tarafından, UNESCO Dünya mirasları listesine girmiş KÜPELİ EV de burada.

Eeeee tabii Cin Aralığı'nı görmeden gitmeyiz.

cin_araligi

Rivayete göre; Yunanlıların, köyü işgali sırasında köylüler bu aralıktan kaçıyor ve Yunan askerleri de ortadan yok olan insanları görüp tabii şok! Sokağın başından bakınca çıkmaz sokak izlemini veriyor burası. VE tabiki girdik, girmez miyiz hiç başımız göğe de erdi.

Gelelim yemek önerisine... Köy çıkışında otobüsle geldiğimiz yöne doğru ilerliyoruz ve birkaç dakika sonra, o huzur veren sesiyle akan suyun yanı başındaki mekana varıyoruz. Köfteleri harika ve özellikle çemenle hazırladıkları sosu denemelisiniz. Öğle yemeğimizin ardından şehir merkezine dönüyoruz.

Saat kulesine doğru ilerlerken Saltanat Kapısını geçiyoruz ve yolumuzun üzerinde bulunan ORHAN GAZİ ve OSMAN GAZİ türbelerini ziyaret ediyoruz. Saat kulesinin hemen yanında Yeşil türbeyide ziyaret edip biraz soluklandıktan sonra son durağımıza doğru yola koyuluyoruz...

BALİBEYHAN...

balibeyhan2

Restore edildikten sonra restorant ve belediye tesisi durumuna getirilmiş. Restore etmek derken bildiğiniz yeniden bir bina dikilmiş! Tostları güzel fakat. Burada günün son yemeğini yedikten sonra gezimizi noktalıyoruz.

Günün başında vaktimiz kalırsa Uludağ' a çıkarız dimi, ee tabikideee heyecanı son bulmuş durumda. Yorgunuz yorgunnnn!!!!

ÇOK ÖNEMLİ NOT: İskender yenilemedi!!